Delte meninger om lønnsforskjellene Øystein Thoresen og Siv Tonje Solfjeld påpeker begge at kommunikasjonsfolk i det offentlige ikke tjener så mye mindre enn de som jobber i det private. Hvor overraskende dette er, er de ikke helt enige om.
– Stadig flere er skeptiske til å legge alle eggene sine i Meta-kurven Disse trendene bør man følge med på innen innholdsmarkedsføring akkurat nå, ifølge byråene.
Nedskjæringer for Spoon i Skandinavia: – Oppleves dramatisk Spoon strammer inn i Skandinavia, og ansatte må forlate innholdsbyrået i kjølevannet av krevende tider.
Spoon fyller 25 år: Spår tøffe tider Jubileumsåret til Spoon ble dramatisk da byråets hovedkontor i Oslo brant ned. Nå forbereder Marte Ramborg (CEO) seg på nok en tøff tid.
Spoon lanserer skreddesrsydd kommersiell plattform for markedsføring av mat og drikke Den nye innholdsplattformen brukes allerede av store globale merkevarer.
Spoon gjenåpner avdeling i Tromsø: – Det er en ære Spoon Agency gjenåpner sin Tromsø-avdeling med Stine Eriksen i spissen.
2022: Mangfald, mot og modning «Den sikraste spådommen om framtida for kommunikasjonsbransjen, er at vi må bli betre, og modigare, når det gjeld inkludering og mangfald. Både i eigne rekrutteringar, men også i kommunikasjonen vi produserer på vegner av kundar.»
23 norske nominasjoner til årets CMA-konkurranse Geelmuyden Kiese stikker av med hele 14 av 23 nominasjoner.
Den digitale løsningen er kåret til «Site of the Day» Internasjonal oppmerksomhet til teamet bak Banorama.
Han tror det er en tabbe at ikke flere vurderer papirmagasin som kanal – Ja, print er gammelt og folk blir stadig mer digitale, men noen travle målgrupper kan være enklest å nå i avslått-modus, sier rådgiver og designer i Spoon.
I dette byrået har de tariffavtale – Initiativet kom fra ledelsen Nesten ingen kommunikatører i det private er organiserte, men i dette byrået fikk de på plass en tariffavtale i fjor høst.
Fire kommunikasjonstalenter: Slik fikk de jobb i byrå Her kommer tips til deg som jakter jobb i kommunikasjonsbransjen.